Friday, February 26, 2010

my dear azmi...









huwaaa. aku rase nak muntah!!!!!
hai adik aku sorang nie...
muke je hensem, macho, nak jadi tentera, join palapes, hari-hari masuk hutan tembak orang,
tapi sinpan teddy bear kat bilik.... xD

azmi...azmi..
kau la adik kesayangan aku..
nape la kau jadi angau macam tu skali...

today i saw your status on your facebook
about you being 'in relationship' into 'single'.

welcome to the club..
haha~

during sem break last time, i went to your room looking for your broadband,
then i saw your teddy bears...
kalah aku. teddy bear aku pon tak banyak macam tu.
well, ko punya teddy bear ade 3 kot. aku ada 7.
tapi teddy bear aku kecik je. ko punya tedy bear nampak besar sedap dipeluk.
so kira tedy bear kau lagi hebat.
yang memang tak bole bla siap ade name lagi tedy bear dia tu..
hihihi. xD

sorry la mie, bukan aku nak gelak,
tapi klaka la adik aku sorang ni. cute sangat. XD
ntah lelaki jenis ape la ko ni. siap suka cita korea.. XD
mungkin ko ni jenis lelaki berjiwa jiwang, hati lembut, alahai.. xD

well i really aware of that your girlfriend things and those teddy bear must came from her.
means that, you are a person that very appreciate things,
you are not like other guys like being hypocrits and egoist,
and you are not like others whose pretend like to care so much,
you are a caring person,
and you deserve better.

mama dengan aku takda la berkenan sangat kat dia.
mama penah cakap dengan aku mama tak suka,
sebab kau mungkin lebih-lebih sangat kot.
time cuti raya cina baru-baru ni, ko asik keluar, tiap-tiap hari kot,
kuar pagi balik lewat petang. sms 24 jam.
taw la ko dah couple dengan dia since tingkatan 4.

aku tanya mama, "azmi gi mane"
ma cakap ko kuar dengan kawan-kawan ko, kawan-kawan sekola.
eleh.. aku tahu, ko kuar dengan dia..
aku taknak bagitahu mama,
sebab aku tahu mama pun tahu jugak dalam hati mama tu..

mama sayang kita.
tapi aku rasa mama lebih sayang ko.
tapi sayang, kau dah sayang orang lain lebih dari kau sayang mama..
atau mungkin aku silap sebab judge macam ni.

sekarang ni kau dah being single balik..
kesian kat ko.. tapi nak cakap padan muka jugak..
pape pon, ko tetap adik aku sampai mati.
aku dah taw benda macam ni akan jadi.. bercinta lama tak semestinya itu jodoh kau.
cuma aku taknak cakap kat ko je. tak pernah pun nak nasihatkan ko pape.
u may see me that i dont care so much about you, or mama,
but deep inside, aku sayang mama lebih dari aku sayang nyawa sendiri.
aku sayang kau azam dan ayah jugak. kadang-kadang ada la rindu kat korang sampai mengalir air mata ni. T.T

azmi,
dari kau membazir masa, duit, apa-apa je la,
untuk perempuan yang belum tentu jadi milik kau,
aku dengan mama lagi suka kalau ko simpan duit tu untuk diri sendiri,
gunakan masa tu dengan keluarga ke.
kau pun jarang je balik kl sebab dah ko pon blaja kat terengganu.

life is short. but you have long way to go. so, make it worth..
study hard. makes ayah and mama proud of you.
get your degree. get the best job for you.
spend your 1st salary to mama and ayah.
makes them happy.
then i'll be happy too.

dear azmi,
dear azam,
i may not good enough for being your elder sister,
i may not good enough to give advice to you,
but i will always love both you.

1 comment:

hana said...

Salams,

I enjoy reading this entry so much!