Thursday, April 1, 2010

selamat hari jadi Azam. (17 Tahun)

selamat hari jadi..
selamat hari jadi...
selamat hari jadi Norazam Nasaruddin..
selamat hari jadi..

aku ni kakak yang jahat..
sebab tak ingat tarikh lahir adik aku..
tadi kat wad O&G dok tahniah-tahniah kat ibu-ibu sebab dapat baby yang lahir 1 April.
pastu aku teringat bufday azam bulan 4 gak.
aku mati-mati ingat 1 april, aku pon call mama..
"ma, semalam bufday azam ek? ala lupa nka wish! huhu.."
"apa pulak, bufday azam harini la.. eh, alamak, mama pon lupa nak wish dia la pagi tadi."
"huhu, petang kang la ma balik keja mama wish dia.."
hadoihhh...
mama pon lupa bufday azam..
ciam dia.. mesti dia kuciwa..
apa punya kakak a aku ni..
sebab aku tak ingat or tak tahu pasal adik bongso aku sorang ni.
contohnya:
1. aku tak ingat tarikh lahir dia 2/4, aku ingat 1/4.
2. aku nak wish pakai sms, check dalam henpon, aku takda no phone dia. so, kiranya aku tak penah simpan no phone dia..
3. aku tak ingat umur dia berapa. tapi dia amik spm tahun ni kan.. so, kira dah 17 tahun la.. fuh! dah remaja dah adik aku sorang nih.
4. aku tak sure nama sekolah dia.. rasanya dia SMK Wangsa Melawati. ke..SMK Danau Kota... tapi dulu dia tolak tawaran SMK Alam Shah kat putrajaya tu, sebab nak stay sekolah lama..
5. aku nak belikan dia hadiah bufday la, aku nak belikan jersey bola sepak. tapi aku tak sure dia minat Arsenal atau Manchester United ke, atau Liverpool. antara 3 tu.
6. Aku tak sure dia amik aliran apa kat sekolah sekarang ni. dia cakap dia tak suka buat biology. dia nak jadi engineering. dia nak wat course juruteknik macam azmi buat tu. dia dulu kat dalam kelas sains pastu dengar cita nak tuka course. huhu. entah dah tuka ke belum..
tapi cita-cita dia dulu nak jadi pilot. pastu nak jadi engineer pulak. entah apa la cita-cita dia sekarang..
huhu...
teruk ar aku ni..
camne aku boleh dapat title kakak ni, tak tahu pe bende pasal adik..
tapi pasal azmi aku tahu banyak jugak.
maybe jarak umur jauh kot dengan azam..
lagipon azam dulu suka buli aku mase kecik, so dulu aku tak suka dia.
mentang-mentak dia paling kocik, sikit-sikit mengadu kat mama,
aku yang sulung ni la yang asik kena je.
azmi baik sikit mse kecik. tak susah jaga dia.
azmi kuat mengalah.
aku ngan azam banyak berebut barang.
berebut cokelat. berebut barang mainan.
penah sekali tu masa kecik bergaduh dengan azam sampai dia gigit tangan aku sampai berdarah..
huhu..
rindunya zaman kanak-kanak..
sekarang dia dah 17.
Happy Birthday Azam..
May Allah bless u.
May your dreams come true.







No comments: