Thursday, December 16, 2010

10 Muharram Family Dinner


hari ini 10 Muharram, kami sekeluarga pegi dinner kat restaurant area setiawangsa. sedapnya. nyum nyum nyum akhirnya aku dapat jugak menikmati steak lembu yang original. since balik dari uk aku tak makan steak daging lembu except hari tu aku makan daging rusa korban yang membuatkan kepala aku hangin! maksud aku memang masuk angin. migrain bukan main lagi. kalau boleh nak je aku amik ubat pelali bagi rasa tak sakit, pastu hempuk-hempuk kepala aku kat dinding sebab punya sakitnya ya rabbi, Allah je la yang tahu. (T.T)

dan adik aku azam plak hari ni last paper spm dia, so kira dinner ni macam celebrate dia jugak la. dan jugak celebrate azmi yang dah dapat segulung diploma, dan celebrate aku yang selamat pulang (boleh tak? dah alang-alang nak jugak kann..)

"sesiapa yang melapangkan (menggembirakan) keluarganya pada hari asyura,maka Allah akan melapangkan rezekinya sepanjang tahun itu."
(riwayat at-tabrani dan al-baihaqi)

azmi dan azam yang sabar menunggu waiter

wani dan azam yang masih bersabar menunggu waiter..

bergelak ketawa sambil order makanan..
(perlu ke aku tulis caption camnih?? ;p)

berposing ketika membuat order makanan..
;pp

mama dan ayah meng-order makanan.. xp

mama dan ayah yang busy bercakap dalam tepon..

tengok tu. mama ayah ni, ni family time la. shut off that phone! ;p

anak-anak yang kelaparan, mama ayah buat tak endah je. ;pp

"mama ayah, kami sangat lapar.. bila kita boleh makan nie.."
;D

makanan dah sampai. aku tak tahu lah mana satu lembu.

Beef Steak. BUKAN "KAMBENG CHOP" ye ayah. hehe. ayah penah order kat restaurant mana tah, dia sebut "kambeng chop satu". sampai skng kitowang tak le lupa. haha~
menu ni mahal gile. dalam rm38 kot. lembu dah naik harga ke ape.

COCONUT. azam menyebut dengan bakunya, "CHO-CHO-NAT" ada bunyi kholkholah di situ. xp

terseyum manis disitu sambil berkata manisnya air oren nie, macam saya..
xP

spaghetti. menu azam. disebut baku, "SPA-GHE-TI" .

"like father like son"

mama dan ayah

siblings

TQ AYAH BELANJA KAMI MAKAN!
:D

No comments: