Monday, April 11, 2011

ice skating.. a new learner.

 
i fell in love.. and it was worth it.
hehe..
wat status fb camni, trus cousins dgn mak sedara ak kepoh. haha. msti cam bengang je kan kene tipu. actly nak ckp i fell in love with ice skating. dah lama plan nak main ice skating dgn cousins ak kat sunway aritu, tapi asik tak jadi je sebab masing2 busy.

so semalam sepatutnya ak, omet dgn efy plan nak men ice skating, tp efy lak cancel last minute, dia tak sihat..
rm20 was worth it. im not just learning to skate, but also to learn to falls and to stand up again and to feel how was the embarrassment when you fall, when people laugh at you, and you laugh at yourself back,  and you laugh to people when they fall, apa yg aku merepek ni ek??? hahaha


k, k, masa first time ak masuk je kat dalam court tu (panggil court ke??) 3 kali pusingan court tu ak pegang dinding je..  pastu ak tgk omet dah dgn pit kat tengah2.. ala.. omet boleh laa.. dia ada orang tu pimpinkan.. takpe,takpe.. fine. ak pon cuba untuk taknak pegang dinding, tapi still skate kat tepi je sebab selamat ada dinding.. rasa mcm dinding tu boleh selamatkan aku.






dah 2 kali pusing tanpa pegang, aku cuba control body masa meluncur dan mcm mana nak stop bila laju. sebenarnyakan men ice skating ni masa part nak mula dengan nak stop je yag payah.. once ko dah skate laju, senang je, tp bila nak stop, gedepukk ko jatuh bak nangka busuk. haha



so, apa yang penting kena blaja nak start dan nak stop camne. baru ko dikira dah pandai.. sepatutnya ak bawak stokin tebal lagi sbb memang sakit kaki la.. kaki aku merah2 pas abis main. kasut dia dah la berat nak mampus, baling anjing boleh mati.. masa meluncur tu, memang kene control  ankle, kalo ankle tak kuat, memang akan jatuh. lutut pon kne kuat jugak.. lutut aku menggigil sebab sejuk.. ak kan ada cold intolerance, tu yg asik jatuh je tu. huhuhu.

masa ak main ice skating, ak pgg tgn omet, omet pgg tgn pit. kitorang bertiga pon skating la dengan happynye. pastu tetibe abang guard tu datang ckp tak boleh bertiga, hanya boleh berdua.. sampai ati. so, ak pon skate la sorang2.. wuhuhu..sadis. tapi aclty aku gembira sbb skating sorang2. ak memang dari dulu sampai sekarang, memang suka buat apa pun sorang2. rasa independent tu kuat sgt.

bila aku jatuh, ada ramai je yg berdekatan yang give hand tolong aku, so, in real life, jangan takut kalau jatuh, sebab mesti ada yang akan tolong kita. pastu bila ada orang jatuh, aku pulak tolong dia, ada sorang budak  kecik ni terjatuh tergolek depan aku, aku tarik la dia untuk bangun balik, skali dengan aku skali jatuh. haha. tu la, konon poyo je nak tolong org, padahal sendiri pon lembik. haha.

but it was worth it laa.. rm20 tu, by the end memang aku dapat skating dengan laju tanpa pegang sapa2. tak perlu ada org utk guardian aku, kalau tak sampai bila kita akan berada di 'comfort zone' sebab taknak jatuh, sebab takkan belajar kalau takjatuh banyak kali. betul tak?? cewah.

dalam banyak-banyak games yg ak pernah belajar; bola jaring, bola tampar, hoki, tenis, squasy, karate-do, badminton, bowling. ice skating la yg paling best. sebab aku banyak jatuh. dan bila banyak jatuh, aku malu besar dengan baju dan seluar dah basah kena ice. tapi bila dah jatuh, aku bangun balik. hehe.

aku memang suka "jatuh". kalau aku tak "jatuh", aku takkan "bangun".

1 comment:

white rose said...

waa...tengok gmbr pun mcm seronok sgt...nak try jgk la nnti =p