Friday, July 15, 2011

Arsenal Vs Malaysia Match - 13/7/2011

13 July 2011.

hari yang dinantikan akhirnya menjelang tiba.. (macam hari nak bernikah plak, ;p)
malas nak cerita panjang, cuma nak upload gambar je. huhu. tapi overall match arsenal sgn Malaysia ok je. nape la orang nak condem2 pemain malaysia, aku rasa diorang dah main dengan baik. lagi pun, ni kan friendly match, takpe la kalah 0-4 pun, cuba la cari yang positive sikit, at least mereka dah dapat bermain dengan team professional EPL - Arsenal. hari sabtu ni dengan Liverpool, tapi sayangnya tak keluar siaran lansung.. huhu, keciwe.. nak tgk skuad kebangsaan main. ='(


hopefully mereka dapat la score mata. mungkin ada sedikit keciwa la untuk aku yang pakai jersey malaysia, kitorang siap kibar-kibarkan bendera malaysia mse match dengan arsenal. tapi dapat 0 nak buat cmne, takde rezeki. huhu.



dari game ni la peluang team Malaysia dapat belajar skills dak teknik dari pemain luar negara ni. jangan la ambil yang  buruk je. ade jugak kebaikkan dari game ni.. tak kisah la kalau ada yang tak bersetuju dengan aku, tapi bagi aku rugi kalau skuad kebangsaan tak ambil peluang bermain dengan Arsenal, bukan senang Arsenal nak datang Malaysia, so kalau dpt 0 pon, it doesn't matter okey, selagi mereka dapat bermain, maka ada la yang akan dapat dipelajari. Ilmu tu bukan dari buku je, tpi dari experience. haha, dah mula aku nak bagi kaunselling plak..


weh sori ar, kat entry aku, ak malas nak tulis pasal game sgt. haha. sebab ak tak reti nak interpret cara diorng bermain. cuma apa yg aku nmpak, overall, arsenal banyak skills, Ryo yang baru tu pon ada potensi nk jadi best player tuh. dia tak reti cakap english sgt, so cmne tu? ;p - hehe, lari topik.



masa 2nd half time, goalkeeper malaysia dah tukar bagi kat Apek, harap dapat la maintain, skali tambah lagi 2 goal kat Arsenal.. haha. takpe2. Apek tetap nampak macho bila tangkap bola okeh. Sharbinee dgn Apek memang goalkeeper Malaysia yang terbaek la. dua2 macam magnet dengan bola.



haish, malas nak tulis panjang lagi ni, pasal aidil lak jatuh kne boo, mmg rase nak marah je sape yg boo tu kan. aku tgk dlm Astro HD lagi, Aidil jatuh sendiri, bkn la Chamakh yang tolak dia.. nampak menyakitkan.. sian. semoga dia sembuh dah tak tercedera dan dpt bermain dgn SIngapore nti.. 

k, otak tgh serabut, malas nak tulis pepanjang, thats all. bubye. hehe. :=')


1 comment:

Triplei said...

nice entry. visit my blog klu de masa
http://shab4b.blogspot.com/