Friday, November 29, 2013

Tempah baju kurung moden murah

Assalamualaikum.

aku nak bagitahu, tempah baju kurung di Brunei tersangatttt la murahhh. mungkin sebab currency dlm Bnd (brunei dollar), so bunya macam murah. tapi memang murah pon kalau convert ke RM. aku tempah baju kurung moden yang kainnya ada design princess cut Bnd 35 dalam RM 80. 

aku tak tahu la range harga tempah baju kurung yang murah di area KL. kalau ada please tolong reccommend kat aku. sebab aku memang dah terjatuh cinta dah tempah2 baju ni. di Brunei kebanyakkan orang disini tempah baju dari membeli baju siap. di KL memang payah la since harga tempah sangat mahal dan hampir sama dengan harga beli. so orang Malaysia lagi suka membeli yang dah terus siap, ready made. tapi actly kalau tempah lagi puas hati sebab ikut badan. aku nanti dah habis kontrak balik Malaysia, aku dah tak tahu nak tempah baju kurung kat mana lagi yang murah di area KL tu.. huwaa... ;'( anyone ada suggestion mana nak tempah baju kurung area KL do let me know!!! 

kat Brunei tempah baju melayu lelaki Bnd13 dalam RM 32. tu yang termurah la. 
Baju kurung biasa dlm Bnd 18 = RM 35. baju kurung moden kalau yang ada lining Bnd 35. 
best woi kalau tempah baju kat cni.. heaven! 

ok. ni kos baju kurung moden aku:

Kain chiffon 4 meter : Bnd10 (RM25) 

Lining 4 meter : Bnd1 x 4 = Bnd4 (RM10) 

Tempah kurung moden berlining : Bnd35 (RM87) 

Total : Bnd 49 ( RM122)

ni hasil baju aku



ok tak? bagi aku sangat ok. happy. cantik. ngam. gembira. happy !! x)




Bye2.
Assalamualaikum

4 comments:

tenku butang said...

Haiii.. cakkk.. salam kenal..
Done follow sini no. 77
Jom follow me back yea..
Leh saling kunjung mengunjung pasni.. heeee

http://tengkubutang.blogspot.com/

Kalau minat kucen,
Jom lea follow sini jugak.. heee..
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

tenku butang said...

Cantik baju tu..

wanie lee said...

hye, thanks. :)

Suzana Ismail said...

Salam Kenal,

wow, cantik design baju kurung moden ni...sbb gambar baju dan tuan punya baju lawa...terus komen kat sini :)

saya juga seorang dressmaker, blogwalking cari idea2 baru untuk update kan diri dengan fesyen semasa.

thank you for sharing :)